moje ID

mojeID  – bezpieczne narzędzie potwierdzania tożsamości online jest już dostępne w naszym Banku! Uruchomiliśmy je wraz z Profilem Zaufanym!

mojeID – służy do zdalnego potwierdzania tożsamości. Pozwala na bezpieczną weryfikację  danych klienta za pomocą bankowości internetowej. Umożliwia realizację wszelkich formalności, które dotychczas wymagały osobistego uwierzytelnienia danych drogą elektroniczną. Dzięki mojeID nie trzeba udawać się np. do urzędu, ubezpieczyciela, dostawcy energii, placówki medycznej czy firmy telekomunikacyjnej, by sfinalizować umowę lub podpisać dokumenty.

Skorzystanie z mojeID pozwala na wygodne założenie Profilu Zaufanego. Możliwość korzystania z wielu e-usług przez internet będzie nie tylko wygodne, ale i bezpieczne. Za pomocą kilku kliknięć, mojeID pozwala w bezpieczny sposób na weryfikację tożsamości bez konieczności wychodzenia z domu, w trakcie choroby lub w innej sytuacji uniemożliwiającej dotarcie do urzędu (podeszły wiek, opieka nad dziećmi, wyjazd, kwarantanna itp.).

Profil Zaufany – to bezpłatna metoda potwierdzania tożsamości obywatela w systemach podmiotów publicznych.

Co zyskujesz:

  • Bezpłatny dostęp do urzędów 24/7;
  • wygodę składania wniosków urzędowych przez internet;
  • oszczędność czasu – w dowolnym i dogodnym dla Ciebie czasie załatwiasz sprawy urzędowe;
  • jesteś na bieżąco – możliwość sprawdzania statusów swoich spraw urzędowych;
  • swobodę – z dowolnego miejsca można załatwić niezbędne formalności.

Aktualną listę usług publicznych znajdziesz tutaj: https://obywatel.gov.pl/
Informacje na temat Profilu Zaufanego znajdziesz tutaj: https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/profil-zaufany-ego-

Korzyści

  • Łatwiejszy dostęp – proste rejestrowanie się i logowanie u dostawców usług.
  • Bezpieczeństwo – poczucie bezpieczeństwa i kontroli nad przekazywaniem danych dzięki sprawdzonemu standardowi.
  • Użyteczność – korzystanie z większej liczby usług online lub dostępu do paneli uzupełniających usługi tradycyjne.
  • Potwierdzanie tożsamości w Internecie staje się łatwiej dostępne – w szybki i bezpieczny sposób, wraz z przekazaniem wiarygodnych danych ją opisujących (np: imię, nazwisko, PESEL, data urodzenia) na potrzeby zawarcia umowy lub pierwszego logowania.

Zastosowanie

  • Usługi publiczne
  • Składanie wniosków do urzędów (np. wniosek o dowód osobisty, paszport, wyrejestrowanie samochodu)
  • Dostęp do danych (np. dane o ubezpieczeniach społecznych, informacja o punktach karnych)
  • e-Commerce
  • Potwierdzanie wieku klienta (np. zakup alkoholu)
  • Dostarczanie danych niezbędnych do dostawy
  • Energetyka
  • Rejestracja wniosku/formularza
  • Przedłużenie umowy
  • Dostęp do portalu klienta
  • Medycyna
  • Rejestracja/autoryzacja dostępu do usług i produktów medycznych
  • Zakup leków przez internet
  • Media
  • Potwierdzanie dostępu do treści ograniczonych wiekowo
  • Opłacanie abonamentu
  • Ubezpieczenia
  • Sprzedaż polisy przez internet
  • Odnowienie polisy (Direct)

mojeID w pytaniach i odpowiedziach

  1. Co to jest mojeID?

MojeID to bezpieczne narzędzie potwierdzania tożsamości online w usługach komercyjnych i publicznych. Umożliwia realizację wszelkich formalności, które dotychczas wymagały osobistego uwierzytelnienia danych drogą elektroniczną.

  1. Czy aby korzystać z mojeID muszę najpierw osobiście okazać gdzieś dokument tożsamości?

Zaletą mojeID jest wyeliminowanie konieczności dodatkowego potwierdzenia tożsamości. Usługa opiera się na logowaniu do bankowości internetowej, które jest tu równoznaczne z potwierdzeniem Państwa tożsamości.

  1. Jaką mam korzyść z używania mojeID?

Na pewno zyskują Państwo więcej wolnego czasu, który wcześniej byłby potrzebny na osobiste wizyty w wielu firmach i instytucjach w celu załatwienia spraw związanych ze sfinalizowaniem umowy, czy podpisaniem dokumentów.

Jest to także rozwiązanie wygodne, ponieważ za pomocą kilku kliknięć pozwala w bezpieczny sposób na weryfikację tożsamości, bez konieczności wstawania z kanapy, w zaciszu domu, na dowolnym urządzeniu i w dogodnym czasie.

  1. Czy korzystanie z mojeID jest płatne?

Usługa mojeID jest bezpłatna dla wszystkich Klientów indywidualnych chcących potwierdzać za jej pomocą tożsamość.

  1. Czy korzystanie z mojeID jest bezpieczne?

Korzystanie z mojeID jest bezpieczne dla wszystkich użytkowników. Przed uruchomieniem usługa była wiele razy weryfikowana przez Krajową Izbę Rozliczeniową – dostawcę usługi i zarazem operatora systemu Elixir. Poddano ją także niezależnemu audytowi bezpieczeństwa. Usługa spełnia najwyższe wymogi i standardy Ministerstwa Cyfryzacji. Dane w mojeID nie są udostępniane automatycznie. Wszystko odbywa się za zgodą użytkownika, po zalogowaniu się do banku.