Program Dobry Start
to wsparcie dla wszystkich uczniów rozpoczynających rok szkolny.
Od 1 lipca 2021 r. można składać wniosek w ramach programu Dobry Start (300+) w systemie bankowości elektronicznej.
Począwszy od najbliższego roku szkolnego 2021/2022, świadczenie dobry start będzie przyznawał i wypłacał Zakład Ubezpieczeń Społecznych – w miejsce gminnych i powiatowych organów administracyjnych.
Według nowych zasad, wnioski o świadczenie Dobry Start będzie można składać do ZUS tylko drogą elektroniczną od 1 lipca do 30 listopada 2021 r., a wypłata przyznanego świadczenia będzie odbywać się wyłącznie w formie bezgotówkowej, na wskazane konto bankowe.
U nas prosto złożysz wniosek Dobry Start:
- bez wizyty w urzędzie,
- część danych zostanie pobrana z systemu, co ułatwi wypełnienie wniosku,
- wniosek zostanie wysłany przez Bank do ZUS,
- potwierdzenie (UPO) oraz decyzję o przyznaniu otrzymasz na e-mail.
O programie Dobry Start:
- Dobry Start to 300 zł na wyprawkę szkolną dla uczniów, bez względu na dochód rodziny.
- Świadczenie otrzymają uczniowie do 20 lub, w przypadku niepełnosprawności, do 24 roku życia, z wyłączeniem dzieci, które w roku szkolnym 2021/2022 idą do przedszkola lub tzw. „zerówki” oraz dzieci, które zostały umieszczone w domu pomocy społecznej, schronisku dla nieletnich, zakładzie poprawczym, areszcie śledczym, zakładzie karnym, szkole wojskowej lub innej szkole, jeżeli instytucje te zapewniają nieodpłatnie pełne utrzymanie.
- Świadczenie nie podlega opodatkowaniu, egzekucji ani wliczeniu do dochodu przy ustaleniu prawa do świadczeń z innych systemów wsparcia.
Informacje o wniosku:
- Wniosek składasz w swoim imieniu, logując się do swojego systemu bankowości elektronicznej.
- Należy złożyć jeden wniosek Dobry Start na wszystkie dzieci, które mogą uzyskać świadczenie.
- Po wypełnieniu wniosku prześlemy go do ZUS do dalszego procesowania a na adres e-mail podany we wniosku otrzymasz Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO).
- Na adres e-mail otrzymasz informacje o przyznaniu świadczenia.
- Wypłata świadczenia nastąpi w ciągu 2 miesięcy od poprawie złożonego, kompletnego wniosku.
Jak złożyć wniosek:
- Przygotuj dowód osobisty adres email, dane dzieci oraz dane adresowe szkół, do których uczęszczają,
- Zaloguj się do systemu bankowości elektronicznej i wejdź w > WNIOSKI > Wnioski Rządowe > WNIOSEK DOBRY START > ZŁÓŻ WNIOSEK.
Szczegóły dotyczące programu Dobry Start znajdziesz na stronie www.zus.pl i https://www.gov.pl/web/rodzina/dobry-start